2014. december 20., szombat

Karácsonyi hangulat!Diótörő!Süti!Miegymás

Tegnap reggel óta végre karácsonyi hangulatom van :) . Nem az a rohanós reggel volt, együtt volt a család, zenét hallgatva reggeliztünk, majd a zene hatására igencsak jó hangulatunk lett és táncra perdült az egész család, bohóckodva nevetgélve és ekkor éreztem azt amit az ember érez, vagy éreznie kéne karácsony tájékán. Együtt nevetve, boldogan nem sietve nem idegeskedve szeretetben békében...... és hát nem beszélve a délutánról amikor a lányom első színházi balett előadását néztük. A diótörőre készültek ami az iskolában már évről évre hagyomány. Én még sosem láttam a darabot, nagyon tetszett, a lányomat pedig színpadon látni elmondhatatlanul jó és büszke érzés :)

Aztán mára maradt a karácsonyi de a bolondabbik féle hangulat délelőttre, az idegeskedős, semmi nincs még készen és még sorolhatnám agyrémes sok sok hülyeség, de aztán lehiggadtam átgondoltam és eszembe jutott az ami tavaly is, és akkor sikerült hogy semmi nem számít ne idegeskedj, semmi nem számít csak nyugalom legyen és jó hangulat. Délutánra már a sütisütéshez is megjött a kedvem és tesztelgetem mit is sütök majd jövő héten kedden és szerdán.

A csoki még nincs rajta







És akkor a végére jöjjenek a recept leírások.

A paleo piskótatallér

20dkg darált mandula
2 evőkanál méz
2db tojás (több tojással finomabb könnyebb tésztát kapsz, de én most kekszes jelleget akartam a család kérésére)
cukormentes baracklekvár és cukormentes étcsoki

A tojásokat szétválasztom a fehérjéből habot verek. Majd a sárgáját kikeverem a mézzel+ mandula és a végén óvatosan beleforgatom a tojáshabba ezt a masszát. Evőkanállal kis halmokat teszek a sütőpapírra, kb. 10 perc alatt megsül 180 fokon. Ha kihűlt megkenem a lekvárral és mehet rá a felolvasztott jóminőségű étcsoki.

Habos diós
Ennek ezerféle verzióját készítem, most épp ehhez volt kedvem
20dkg darált dió
3 tojás
3 evőkanál méz
fél teáskanál szódabikarbóna
málna lekvár (cukormentes)

A tojásokat ketté választom, a sárgáját kikeverem a mézzel és mehet bele a darált dió és a szódabikarbóna (pár csepp citromlé). 180 fokon sütöm. kb. 15-20 perc
Tortaformába öntöm és mehet a sütőbe. Amíg sül a fehérjét kemény habbá verem (aki édesen szereti tegyen hozzá pici eritritet és pár csepp citromlevet) én csak citromlével kevertem ki.
Amikor a tészta megsült kiveszem  a sütőből megkenem a lekvárral és rákanalazom a felvert tojáshabot és visszateszem 150 fokra 15 percre a sütőbe.

Muffin (tojásmentes, tejmentes)
10dkg darált dió
10dkg zabpehelyliszt
3 evőkanál kakaópor
pici fahéj
szódabikarbóna (1 kávéskanál)
pár csepp citromlé
rumba v. aromába áztatott aszalt gyümölcsök mazsola, barack, szilva (ki mit szeret) kb. 1 marékkal
3 evőkanál méz
és zsíradék én olvasztott kókuszszírt használtam kb. 5 evőkanállal

A hozzávalókat összekevertem és muffinformában megsütöttem kb. 180 fokon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése