2014. december 21., vasárnap

csíkos süti vagy valami hasonló

Nem tudom, kinek mond valamit az a név, hogy csíkos süti, de én régen emlékeim szerint szerettem. A krémje tejbedarás, az gyerekként mindig is a kedvencem volt. De ezer éve már, hogy egészségesen és javarészt gluténmentesen és tejmentesen étkezünk, szóval ez a süti szóba sem jöhet, igazi szénhidrátbomba, és egyáltalán nem nevezném egészségesnek.

Így jött az ötlet hogy mi lenne ha átalakítanám. Egészséges talán sosem lesz, de az én táplálkozási szokásaimhoz illeszkedjen valahogy. Így született az alábbi recept, elsőre nem is rossz, de azért talán még lehetne rajta finomítani.

Az eredeti receptet itt találjátok http://www.mindmegette.hu/csikos-suti.recept.

A tejfölt azt mandulatejjel és belefacsart citromlével helyettesítettem, a lisztet pedig nyílgyökérliszttel. Cukor helyett most mézet használtam, de aki diétázik vagy cukorbeteg az eritrittel készítse, legközelebb szerintem én is azzal fogom, mert mézzel is elég magas a szénhidráttartalma.






1. mákos laphoz
5 evőkanál darált mák
5 evőkanál nyílgyökérliszt
1dl mandulatej és kb. 1teáskanál citromlé
3evőkanál méz
1 tojás
1 kiskanál szódabikarbóna

2. diós laphoz
5 evőkanál darált dió
5 evőkanál nyílgyökérliszt
1dl mandulatej és kb. 1teáskanál citromlé
3evőkanál méz
1 tojás
1 kiskanál szódabikarbóna

3. lap kakaós
5 evőkanál nyílgyökérliszt
2 kanál darált dió
3 kanál kakaó
1dl mandulatej és kb. 1teáskanál citromlé
3evőkanál méz
1 tojás
1 kiskanál szódabikarbóna

A krém
1 liter mandulatejbe 15dkg kukorica darát főztem fel ízlés szerinti mézzel, egy kikapart vaníliarúddal és reszelt citromhéjjal.  A krém nekem magában nagyon nagyon ízlett :)

A lapokat 180 fokos hőlégkavarásos sütőben sütöttem kb. 15 percig.

vélemény:
mindegyik sikerült és jó lett, viszont én legközelebb szerintem simán dióból, és mákból sütök lapokat több tojással. Amióta paleo sütiket is csinálok nekem jobban ízlenek a magokból készült piskóták, sokkal ízletesebbek és finomabbak és a "tejbedarához" is nekem jobban passzolna.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése