2015. január 9., péntek

Piskóta dióból

Rengetegféle magból, kókuszból jó piskótát lehet sütni de nálunk az egyik nagy kedvenc a dióból készült. Nagyon egyszerű elkészíteni semmilyen sütési tudományt nem igényel.

-20dkg darált dió
-3 tojás (ha magasabb piskótát akarsz akkor lehet több is)
-ízlés szerint eritritol (3-4 evőkanál) ha nem lesz rá krém, vagy egyéb ízesítés érdemes ennél több édesítéssel csinálni

A tojásokat szétválasztod a fehérjéből kemény habot versz. A diót az eritritollal keverd össze aztán a tojássárga, majd a végén add hozzá a fele habot keverd el, majd a másik adag habot óvatosan keverd hozzá. kb. 180 fokon süsd meg tűpróbáig.

Tetszés szerint variálható

Nekem sikerült már az is hogy feltekertem piskóta tekercsnek és nem törött el (ekkor több tojással kell készíteni)

Tehetsz bele gyümölcsöt (friss, aszalt)
étcsokidarabot, mazsolát,

Nagyon finom mascarpone krémmel, gesztenyekrémmel, vanília, csoki stb.

A képen alma-feketeribizli péppel kentem be és még felvert tojáshabot tettem a tetejére és 15 percig visszatettem a sütőbe.

Gesztenyekrémes, ennél a variációnál pedig meggyel szoktam díszíteni

Érdemes kísérletezni, glutén és tejmentes szójamentes :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése