2014. december 10., szerda

Csak 10 percet vesz el az életedből

Nos a címből, nem biztos hogy az jutna az eszedbe, hogy ez egy receptes bejegyzés lesz, pedig az lesz.

És hogy miért tíz perc, mert kb. annyi idő alatt készül el ez az étel aminek neve nincsen.

Nekem is mint minden anyukának, háziasszonynak sokszor kevés az időm, variálok, tervezek szervezek hogy a napi munka a gyerekek ide-oda hordása ovi suli szakkör stb. és a házimunka valahogy meglegyen és egyensúlyban legyen. Néha úgy érzem el vagyok veszve és semmire nincs időm, néha pedig csodálkozom hogy milyen könnyen is ment minden. Viszont enni kell és minden nap kell, hogy legyen otthon olyan étel amit én készítek, általában minden nap főzök, de van hogy inkább előre egy két napra, ha tudom hogy kivitelezhetetlen lenne másnap ezzel foglalkoznom.

Tegnap viszont nem gondolkodtam előre és reggel munkába indulás előtt eszembe jutott, hogy előző este minden elfogyott én nem készítettem semmit, és hát délután meg este úgy dolgozom jövök megyek hogy a családomnak nem lesz kaja. Volt kb. még 20 percem indulásig így hát nekiláttam főzni.

Gluténmentes tésztát tettem oda főni. (te választhatsz paleot, szénhidrátcsökkentettet, updatet is csak ne fehér tésztát könyörgöm!!!) Majd olivaolajon megpirítottam 1 összekockázott cukkinit, 1 paprikát és 1 paradicsomot. Amíg pirult összeturmixoltam 1marék darált diót 1 paradicsommal és kb ugyanannyi vízzel (mint ameddig a dió megtöltötte a daráló tégelyét, mérd ki a diót bögrével és használj ugyan annyi vizet).
A diós turmixot ráöntöttem  a megpárolt zöldségre só, bors, fokhagymapor és mivel elég sűrű lett még egy pici vizet öntöttem alá. Kóstolás és nekem az íze így is nagyon finom és tökéletes volt, viszont megkívántam hozzá a bazsalikomot, így hát egy csokor friss bazsalikomot is összevágtam, hozzáadtam. Isteni lett, viszont elég domináns volt benne a bazsalikom, úgyhogy aki nem szereti ezt a fűszert az, hagyja el, az étel e nélkül is finom.
Fedőt tettem rá és otthagytam a lekapcsolt főzőlapon, egy adagot gyorsan csomagoltam magamnak ebédre és rohantam dolgozni.


Este mikor hazajöttem az ételnek hült helye volt csak a család megette és nagyon ízlett nekik, azt mondták hogy még egy pici kecskesajtot reszeltek a tetejére és isteni volt.

Megjegyzés, ha a család éhes és általában sokat eszik akkor legalább 2db cukkinit és 2-3 paprikát és u.ennyi paradicsomot használj. Az én gyerekeim elég keveset esznek. Esetleg ha a férj nagyon húsevő és neki ez így kevés, kockázz fel pár karika házi füstöltkolbászt vagy akár sütőkolbászt amit süss ki zsírban vagy olivaolajon és ő ezzel még meg tudja szórni a tésztáját!

És komolyan csak 10 max. 15 percet vett el az életemből és volt egy finom egészséges ebédünk amiben tudjuk hogy mi van  :)

Az étel egyszerű, gyors és az alapanyagok sem drágák.

Szép napot mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése