2014. november 25., kedd

Nem a kása a ludas

Márton nap már elmúlt (nov. 11) jó pár napja, és én megfeledkeztem róla, hogy fel akartam tölteni a blogra a ludaskása receptjét.

Nem szeretem a liba húst, fogalmam sincs miért nem a szárnyasok többségét igen és a nagyon hasonló kacsát is, de valahogy a liba hús ízét nem nekem találták ki. Ennek ellenére egy Márton napi vacsorán megkóstoltam a ludaskását egy étteremben és hát isteni volt, meglepően finom volt, el sem akartam hinni. Azóta Márton napi libalakomákon mindig azt szoktam enni. Soha nem jutott azonban eszembe, hogy én is elkészítsem "valamiféle varázslatos, nehéz dolognak" képzeltem az elkészítését.
Aztán most Márton nap előtt vezetés közben hallgattam a rádiót és a libaételek elkészítéséről beszéltek, hagyományok stb. szóba került a ludaskása is és annak a receptje. Valahogy ihletet kaptam és első utam a henteshez vezetett, hogy beszerezzem az alapanyagokat. Másnap pedig már a fazékban rotyogott a kása amit a család igencsak gyorsan el is fogyasztott :)

Ha kását akarsz készíteni vegyél hozzá libanyakat, libaszárnytövet, zúzát (esetleg májat, szívet -ezt én kihagytam) esetleg 1 combot is (ha a család nagy hús rajongó)

Kell még rizs, hagyma, zsiradék, gyömbér, répa, zeller vagy petrezselyemgyökér, fokhagyma

Recept
A hagymát felaprítjuk, zsíradékon megpirítjuk majd hozzá adjuk a húsféléket amit tudunk aprítsunk kisebb darabokra, picit később hozzá adjuk a zöldségeket és a reszelt gyömbért, sózzuk borsozzuk és tehetünk bele fokhagymát is (elhagyható) . Amikor a hús már kezd puhulni hozzáadjuk a rizst (én barnarizst használtam, de tetszés szerint lehet árpa, köles, akár hajdina is ha szereted ).
Felöntöd a rizsmennyiségnél kb. 1,5-2 szer nagyobb vízmennyiséggel, és után fűszerezel (esetleg sóval és borssal még). Amint a rizs megfő az ételünk is elkészül. Én úgy szeretem ha a rizs jól szétfő és már már tényleg kásás, de nem muszáj annyira szétfőzni.

Gyorsan és egyszerűen elkészíthető, nem igényel túl nagy konyhai tudást. És talán a gyömbértől van, de télen a legjobb enni ezt a kását, olyan jól esik a gyomornak és átmelegít.

Próbáljátok ki akár köretnek, de szerintem főételnek is megállja a helyét!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése