2014. november 20., csütörtök

Csirkemell sonka házilag

Ezer éve már, hogy nem eszik a család felvágottat, azon kívül, hogy nem tudni mi van benne, tele van tartósítószerrel, ízfokozóval, sokszor szójával és mindenféle keményítőkkel.

Sokféle dolgot, szoktunk reggelizni, de néha a szendvicsbe el tudna az ember képzelni egy jó fajta gépsonkát, innen jött az ötlet hogy megcsinálom házilag.
Az interneten számtalan receptet találhatsz, így hát keresgéltem és összeraktam belőle, azt ami nekem tetszik.
Azóta már drága édesapám és bele fogott a házi felvágott és löncs hús készítésbe, hogy kedvezzen az unokáinak, úgyhogy nagyon jó dolgunk van. :)

 Azért is érdemes elkészíteni, mert árban is jobban jössz ki mintha a drága jobb minőségű felvágottad vennéd meg. Gyerekeknek, felnőtteknek, testépítőknek, diétázóknak is tökéletes 100%-ban húst tartalmaz, mindenféle más felesleges dolog nélkül.

Recept
50dkg csirkemell (lehet más hús is)
só, bors, és ízlés szerint egyéb más fűszer
Ha valaki extrább felvágottra vágyik tehet bele zöldségeket, vagy pl. diót

A megmosott húst felkockázom és botmixerrel turmixolom, vagy késes aprítóban pépes masszát készítek belőle. (ha darált csirkehúsod van könnyebb a pépesítés)
Befűszerezed, én sokszor használok a só és bors mellé fokhagymaport, majd ráhelyezed a húst alufóliára (az alufólia alá tehetsz még sütőpapírt is) és egy hengert gyúrsz belőle, jól körbecsomagolod a húst mint egy szaloncukrot.
Sütőlapra vagy tepsibe teszed és 180 fokon kb. 30-40 percig sütöd. Ha kihűlt jól szeletelhető, akinek van szeletelő gépe az szép "bolti" felvágottra hasonlító szeleteket tud vele csinálni.

Első körben kevesebb húsból is kipróbálhatod akár 10dkgból is, hogy megkóstold ízlik e.

A kis húscsomagokat nem csak sütni lehet, hanem főzni is. Sok helyen olvastam az ilyen készítésű technikákról, én nem próbálkoztam még vele, de esetleg érdemes lehet azzal is kísérletezni.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése