2014. október 20., hétfő

Gyorsan finomat

Nem tudom, ki hogy van vele, de néha az embernek ép nincs kedve főzni, vagy ideje nincs és össze kéne hozni valami kaját ami finom is és nem igényel sok vacakolást. Én szeretek főzni, imádok kísérletezni, de olykor olykor valahogy nekem is csak egy kötelező elintézendő feladat.

A mostani menü is a gyors egyszerű kategória. Karfiolkrém leves és kolbásszal töltött szűzpecsenye.

Karfiolkrémleves
Ezerféleképpen lehet készíteni, ez most egy szerecsendiós változat, mert erre az ízvilágra vágytam.
Vízbe odateszem főni a karfiolt sóval, borssal, korianderrel és sok sok szerecsendióval. Amikor a karfiol puha akkor turmixolom. Aki fogyaszt tejterméket az főzőtejszínnel dúsíthatja. Én is teszek bele néha rizstejszínt, de most olyan sok volt a karfiol és olyan krémes volt turmixolás után is, hogy feleslegesnek találtam.
 A levesbe szórhatsz magokat, pirított teljeskiőrlésű kenyérkockát, reszelt sajtot.

A szűzpecsenye elkészítése még ennél is pofon egyszerűbb, mert készen megkaptam a házi sütőkolbásszal megtöltött pecsenyét az édesapámtól, szóval csak annyi volt a dolgom, hogy betegyem a sütőbe.
Ha magadnak kell elkészíteni akkor sem egy ördöngősség beletenni a kolbászt a pecsenyébe, pár perccel többet kell foglalatoskodni vele, de nem vesz el órákat az ember idejéből. Sok húsboltban van arra is lehetőség, hogy megvedd a már megtöltött pecsenyét és akkor csak a sütés van hátra.

Amíg a hús magától sül a sütőben, addig könnyedén elvégezhető a házimunka, vagy egyéb más feladat, nem kell a konyhában álldogálni. Én köretnek most savanyú káposztát, és egy vegyes salátát adtam hozzá (a saláta reszelt alma és reszelt cékla volt citromlével meglocsolva)





Szóval szerintem összesen ha 20 percet töltöttem a konyhába, és kész volt a finom ebéd a család minden tagjának (még másnapra is maradt belőle). Óriási főzőtudományra sem volt hozzá szükségem. Az étel egészséges, hozzáadott adalékanyag mentes és nem is került túl sokba. (amire szükségem volt az elkészítéshez a 4 tagú családnak az egy kisebb fej karfiol, 1db szűzpecsenye ha külön veszed meg akkor egy fél szál sütőkolbász, 2db cékla, 1db alma, 1/4kg savanyú káposzta, fél citrom leve, és fűszerek)

Felejtsd el azt a rossz beidegződést, hogy egészségesen táplálkozni drága. Nem drága! Az egészséged viszont drága, az az egyik legdrágább kincsed, mert ha az nincsen semmid sincsen!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése