2014. augusztus 19., kedd

Lecsó, lecsó......

A nyár egyik kedvence (azaz nagyon sokaké) a lecsó. Nekem olyan mint Gombóc Artúrnak a csokoládé (kerek csokoládé, lyukas csokoládé, töltött csokoládé stb.) A lecsónak annyi, de annyi elkészítési módja létezik,  én mindegyiket szeretem :)

Ti hogy készítitek, ki hogy szereti?

Én ma a natúr alap verziót készítem, gluténmentes tarhonyával.


Sima lecsó (hagyományos hagymára oda tett, paprika paradicsom sóval borssal)

Akik kenyérrel szeretik tunkolni a lecsó szaftot azoknak ajánlom a zablisztes zsemle receptemet. Fontos volna, hogy a fehér kenyér egyszer s minden korra eltűnjön a gyakran fogyasztott ételek listájáról.
A lecsóhoz köretként még rizst, kölest, vagy glutén mentes tarhonyát szoktam használni.

Az általam készített lecsó verziók ötletképpen.
Tojásos lecsó (nagy kedvenc de a nemrég kiderült tojás allergiám miatt ez nálam már nem játszik :( )
Kolbászos lecsó, tojással vagy tojás nélkül
Rakott lecsó (főtt köles, kolbász karikák, lecsó, zab. vagy rizstejszín, sajt rétegezve és megsütve. Készíthető tejföllel is, vagy tejszínnel. Mi a sajton kívül más tejterméket nem fogyasztunk)
Lecsós pizza (zablisztes pizza tésztára kenem fel a natúr lecsót, és kolbász karikákat vagy sült csirke kockákat szórok rá, épp mi van itthon, sajt)
Lecsós szelet (ahány ház annyi szokás, és annyi féle húsból)
Lecsós csirke (a pirított hagymára először csirke mell csíkokat dobok és ha átsült úgy adom hozzá a többi hozzá valót és készítem el a lecsót a hagyományos módon, még pici fokhagymát szoktam hozzá adni. Barna rizzsel fogyasztjuk. Néha ezt az ételt összekeverem rizstejszínnel és jénaiban megsütöm sajttal a tetején ez az egyben sült lecsó)
Egyben sült lecsó (lásd feljebb a leírást)
Lecsós tészta sütve ( főtt paleo v. gluténmentes tészta, rá lecsó, rizstejszín vagy tejföl és megsütjük. Ha tartalmasabb ételre vágyik valaki tehet bele darálthúsból pörköltet, vagy kolbászkarikákat, vagy akár csirkemell csíkokat)

Most kb. ezek a verziók jutottak eszembe, de biztos van még jó néhány, jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése