2014. szeptember 6., szombat

Nasi, vagy valami hasonló

Néha van olyan amikor az ember valamit enne, édeset vagy sósat. Kívánós, kutakodik a szekrényben valami finomság után, de semmi nem jó, vagy épp nincs itthon semmi.

Ma valami hasonló volt velem is, bár lehet hogy a mai túl sok edzés miatt szénhidrátért sóvárgott a szervezetem. Kívántam a keserűt, az édeset és a karamellát, így született az alábbi "sütiszerűség"

A sütit ajánlom minden szezámszelet rajongónak, és annak aki szereti a karamellás ízvilágot.

Ledaráltam 20dkg szezámmagot
Lereszeltem 2 almát
Megolvasztottam 2-3 evőkanálnyi kókuszzsírt

Ezeket összekevertem, majd szórtam rá 1 evőkanál fahéjat, 1/2 teáskanál szódabikarbónát, 1/2 kávéskanál aszkorbinsavat, és 3 evőkanál mézet (ez ízlés szerint lehet több kevesebb).
A masszát (ami kb. piskóta tészta állagúnál picit sűrűbb) sütőpapírral kikent tepsibe öntöttem és 180 fokon megsütöttem.
Magában is nagyon finom (szezámszeletre emlékeztető ízvilág), de nekem kellett még hozzá valami.

Így egy lábasban meg karamellizáltam 3 evőkanál mézet majd ráöntöttem 1doboz cocomast, összefőztem, majd a tűzről levéve tettem bele két teáskanál útifűmaghéjat amitől besűrűsödött.

Ezt kentem a süti tetejére, és még barackot szeleteltem rá.
 
Tejmentes, tojásmentes, gluténmentes és répacukor mentes

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése