2014. július 19., szombat

Tippek, hogy mit is főzzön aki épp tanácstalan

Reggeli
3db puffasztott rizs szelet, halkrémmel, zöldségek
(Tonhal konzerv,cukormentes mustár,aki szereti hagyma és ezt összekeverjük, vagy botmixerrel pépesítjük)

Ebéd
Cukkini fasírt, salátával
Cukkinit lereszeltem sóztam borsoztam, sok fokhagymát adtam hozzá, petrezselymet és bazsalikomot aprítottam össze, ezt jól összekevertem és annyi zablisztet és zabpelyhet adtam hozzá, hogy formázható fasirtokat kapjak. A család nagy része tojás allergiás ezért én ennél a receptnél ezt nem használtam. Ha te ehetsz tojást nyugodtan tegyél bele 1-2db-ot akkor jobban összeáll a massza. Paleosok is készíthetik tojással és magliszttel.

A saláta: rukkola, paradicsom, uborka, paprika az öntet:1dl rizstejszínt turmixoltam fokhagymával, 1db paradicsommal, sóval, borssal, citromlével
Paleosok az öntetet készíthetik valamilyen magtejszínnel, aki pedig fogyaszt tejterméket tejföl v. joghurt.

Vacsora
Házi készítésű sült kolbász (fontos hogy csak jó minőségű adalékanyagoktól mentes, húsból készült legyen), saját sütésű zabpehely zsemle és cukormentes mustár
Zsemle: 40dkg teljes kiőrlésű zabpehelyliszt, 2 teáskanál himalaja só, 1/2 teáskanál aszkorbinsav (sokkal levegősebb lesz tőle a tészta) 1 élesztő, 1evőkanál oliva olaj (elhagyható), víz, 1/4teáskanál méz. Az élesztőt felfuttatjuk a mézzel és pici langyos vízzel majd a többi hozzávalóval együtt bedagasztunk. A víz mennyisége változós de kb. 3dl az amit én a legtöbb esetben elhasználok. Ha megkelt a tészta 8db zsemlét formázok belőle és 10-15 perc alatt megsütöm 180 fokon légkavarásos sütőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése