2014. július 30., szerda

Édesben utazom

Édes élet büntetlenül. Igen is léteznek olyan édességek, finom desszertek amit bátran bűntudat nélkül fogyaszthatunk.

Én a süteményeimhez csak mézet, vagy eritritet használok. A méz nagyon egészséges, de ettől még magas kalória értékkel bír és ez is egyfajta cukor amit nem lehet korlátlanul fogyasztani. Jobb ha a mézet olyan sütikbe használjuk fel amelyek sütés főzés nélkül készülnek, úgynevezett nyers sütik.
Sokan nem tudják, de a méz hő hatására veszít hatóanyag tartalmából. Ha a mézet jó tulajdonságai miatt szeretnénk fogyasztani 40 fok nál magasabb hőnek nem szabad kitenni. Ezért is fontos, hogy hol és kitől veszünk mézet, hiszen minél több kézen megy keresztül annál nagyobb eséllyel többször melegítve van és beltartalmi értéke romlik. Legjobb korrekt termelőtől vásárolni (persze most magam felé is beszélek).

Minden méz kristályosodik, tehát nem a hamisított méz az ami kristályos, óriási téveszme. Az izocukorból készült hamis méz nem fog megkristályosodni. Attól függően milyen nektárból (gyümölcscukor -szőlőcukor arány) van a  méz kristályosodásra hajlamos. Az akácméz az ami nem kristályosodik vagy hosszú távon folyós marad legalább 2 év. Viszont ha picit "szennyeződik" más mézzel (ami beltartalmát inkább csak javítja) már előbb kristályosodik, ez csak folyóssága és eladhatósága miatt jelent max. problémát, viszont sokkal több hatóanyaggal fog rendelkezni.
A repce méz pl. 1 hét alatt besűrűsödik, és a többi mézfajta kristályosodásához is lehet adatokat megadni, de a részletekbe most nem mennék bele.

A mai sütireceptem egy saját fantázia alapján létrejött kreálmány, a hétvégén készült a hozzánk érkező kedves vendégek tiszteletére :)

Gesztenyekrémes-meggyes piskóta   (gyorsan egyszerűen elkészíthető)

A piskóta elkészítése

5 tojás sárgáját kikevertem 3 evőkanál eritrittel
20dkg mandulát ledaráltam, majd hozzákevertem a tojássárgájás masszához
5 tojás fehérjét kemény habbá vertem, majd óvatosan beleforgattam az előbb kapott masszához
sütőpapírral bélelt tepsibe 180 fokon tűpróbáig sütjük kb. 10-15perc

A Krém
400g natúr gesztenyemasszát felfőztem 3dl cocomasban, akác mézzel (ízlés szerint ki milyen édesen szereti és bármilyen édesítő használható ki mit szokott meg) . Aki fogyaszt tejtermékeket az a gesztenyemasszát főzőtejszínnel is felfőzheti.

A kihűlt krémet rákenjük a piskótára, majd kimagozott meggyel díszítjük a tetejét, cukormentes 70%-os étcsokit reszeltem a tetejére



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése