2014. október 14., kedd

Sütőtök, sütőtök

Ha ősz, akkor sütőtök. Én személy szerint nagyon szeretem, sütinalapanyagnak, csak úgy simán sütve, köretnek és még sorolhatnám.

Hétvégén isteni sütit készítettem belőle, bátran merem ajánlani bárkinek aki finom, egészséges és egyszerű desszertre vágyik. A recept az egyik kedvencemtől Tücsökbogártól :) http://tucsokbogar.blogspot.hu/2013/10/sutotokkremes-szelet-paleo.html   ha nincs időd sütni a tököt, párolt vagy főtt tökkel is működik csak jól csepegtesd le róla a vizet.

De ma nem süti lesz belőle hanem köret, nagy kedvencem a krumplipürét helyettesítő sütőtökpüré, de ma nem ezt készítem, hanem céklával bolondítjuk meg a dolgot. Zsiradékon megpirítok kockára vágott céklát, majd mikor a cékla puhulni kezd hozzáadom a kockára vágott sütőtököt is, majd sózom borsozom és fedő alatt puhára párolom. (Bátran lehet kísérletezni még a fűszerekkel hozzá, de nekem a mai húshoz ez az ízvilág passzolt) Azért kell előbb a céklát és nem együtt mert általában a cékla nehezebben puhul meg, és ha együtt tesszük őket oda sokszor a cékla kemény a sütőtök meg már pürés állagú lesz.




Ehhez a körethez aszalt szilvával töltött pulykamellett csináltam.
A pulykamellet sóztam borsoztam és belecsomagoltam az aszalt szilvákat megtűzdeltem a tetejét szalonnával és sütőbe tettem.
Barna rizst is készítettem még hozzá köretként, bár nekem csak a zöldség lesz a köret, de a gyerekeknél sosem tudni milyen napjuk van és tetszik e a zöldség vagy sem, de a rizs nekik biztos választás.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése